środa, 4 grudnia 2013

CIASTO BANANOWE Z ORZECHAMI ZWANE RÓWNIEŻ CHLEBKIEM BANANOWYM

Jestem zwolenniczką szybkich i łatwych w przygotowaniu wypieków. Aaaa tak naprawdę te trudniejsze nie zawsze mi wychodzą :) Ciasto bananowe nie jest skomplikowane w przygotowaniu, idealne jako szybki dodatek do kawki. Dodatkowo jest zdrowe, owszem ma trochę kalorii ale tych dobrych:)
Składniki (foremka keksówka): 4-5 dużych, dojrzałych bananów, 3/4 szklanki cukru brązowego,1,5 szklanki mąki pszennej lub razowej, łyżeczka sody,szczypta cynamonu, 1 jajo,50 g roztopionego ale nie gorącego masła, orzechy włoskie, pół gorzkiej czekolady.
Przesiewamy mąkę i sodę, dodajemy cukier. Banany blendujemy. Kroimy orzechy i czekoladę. Dokładnie mieszamy ze sobą wszystkie składniki i przekładamy do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą lub kaszą manna keksówki. Pieczemy w temperaturze 180° C ok. 60 minut do suchego patyczka. Mój chlebek piekłam ok. 80 minut, wyrósł baaardzo duży.
Smacznego !  
E.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz