piątek, 20 grudnia 2013

LASAGNE WEGETARIAŃSKA

Jak już wspominałam miewam dni kiedy zupełnie nie mam ochoty na mięso,albo takie kiedy absolutnie muszę zjeść krwistego steka. Dziś mam ochotę na warzywka. Lasagne mimo, że wegetariańska nie należy do niskokalorycznych. Ale też każdy, kto twierdzi, że daniem wegetariańskim nie można się najeść, zmienia zdanie po skonsumowaniu takiej lasagne ;)
Składniki:

  • 1 duża cukinia
  • 2-3 marchewki
  • kilka różyczek brokułów
  • puszka pomidorów bez skóry
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • makaron lasagne ( ja użyłam zielonego, szpinakowego) 
  • żółta, tarta mozzarella 
  • 1 kulka mozzarelli białej
  • świeża bazylia, sól, pieprz
  • sos beszamel ( przepis znajdziecie  tutaj )
Zaczynamy od sosu pomidorowego. Na odrobinie oliwy podsmażamy posiekany czosnek z cebulą, dodajemy pomidory, sól pieprz i bazylię. Dusimy ok 20 minut. Najlepiej sos zrobić dzień lub chociaż kilka godzin wcześniej. Brokuły lekko podgotować w osolonej wodzie, a marchewkę zarumienić na patelni, Jeżeli decydujemy się dodać bakłażana, musimy go wcześniej posolić ( aby puścił wodę) a potem możemy lekko zgrillować. Do sosu beszamelowego dodałam tartą mozzarellę. To jak będzie wyglądała nasza lasagne, ile będzie miała warstw zależy tylko od nas :)
Spód naczynia smaruję odrobiną sosu pomidorowego, kładę makaron,sos pomidorowy cukinię, beszamel, makaron, brokuły, beszamel,makaron, marchewkę, beszamel, biała mozzarella. A może trochę inna kolejność....
Naczynie wkładam do piekarnia nagrzanego do 180° C na 30 minut. Ostanie 5 minut piekę z włączoną funkcją grilla górnego. 
Jest wyśmienita !
E.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz