niedziela, 14 września 2014

HUMMUS Z DODATKIEM BAZYLII

Uwielbiam hummus, ale nigdy nie próbowałam zrobić go samodzielnie...aż do dziś. Posiadając w domu blender jesteśmy w stanie wyczarować całą masę pysznych dipów, zup i sosów w kilka minut. Czym jest hummus, to dip z ciecierzycy, pochodzący z Libanu. Do zrobienia mojego dipu użyłam ciecierzycy z puszki, ale możemy użyć tej ugotowanej samodzielnie. 

Składniki (miseczka jak na zdjęciu):

  • puszka ciecierzycy 400 g ( po odsączeniu 240 g)
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki tahini ( pasta sezamowa)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • szczypta soli lub dwie
  • 2-3 łyżki oliwy
  • bazylia, papryka lub inne zioła opcjonalnie
Ciecierzycę odsączamy , dodajemy wszystkie składniki i blendujemy na gładką, aksamitną masę. Oliwę dolewamy stopniowo, cały czas blendując. Doprawiamy przyprawami lub ziołami. Ja użyłam kilku listków bazylii, która dodała wspaniałego aromatu. Hummus możemy serwować z pieczywem, nachosami, kawałkami marchewki i selera...
Porcja smaku i energii gotowa:)
Smacznego !
E.








1 komentarz:

  1. uwielbiam hummus, a bazylia dodaje do niego taką nutkę włoską ;)

    OdpowiedzUsuń