niedziela, 22 września 2013

CIASTECZKA OWSIANE CZYLI SAMO ZDROWIE :)

Mój nowy słoik doczekał się wreszcie ciasteczek domowej roboty, i to nie byle jakich bo bardzo zdrowych i smacznych ciastek owsianych. Zrobione są bez dodatku mąki i cukru. Takie ciasteczka to bomba błonnika, aminokwasów, białka, magnezu, żelaza, witamin z grupy B. Co prawda zawierają sporo tłuszczów ale tych " dobrych "(nienasyconych kwasów tłuszczowych ) :) Wspomagają proces przemiany materii. Zapewnią nam duuuużo energii i są bardzo sycące.
Przepis na 17 ciastek różnej wielkości: 1,5-2 szklanki płatków owsianych, pół szklanki sezamu i siemienia lnianego, garść migdałów i słonecznika ( ja swój prażyłam), płaska łyżeczka sody, 1 jajko, łyżka masła, 150- 200 mln mleka lub wody, syrop z buraków cukrowych / miód.
Syrop z buraków cukrowych to nowość w mojej kuchni, alternatywa dla miodu. Nie zawiera konserwantów, glutenu ani laktozy. Ma delikatnie karmelowy posmak.
Masło roztapiam w mleku dodaję 2 łyżki syropu z buraków cukrowych. Mieszam to z płatkami i ziarnami. Czekamy chwilę aż płatki "wypija" mleko. Dodaję jajko i sodę. Masę podzieliłam na dwie części i do jednej z nich dodałam 2 łyżki masła orzechowego z orzeszków ziemnych, które uwielbiam. Te bez masła orzechowego zaznaczyłam żurawiną. Na blachę pokrytą papierem do pieczenia wrzucamy dowolnie uformowane ciastka. Pieczemy je 20 minut w 180 ° C. Przyznam, że moje ciasteczka spędziły kilka minut więcej w piekarniku ponieważ zajęta byłam ozdabianiem słoika :)
E.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz