sobota, 21 września 2013

KACZKA DZIWACZKA CZYLI PIECZONA KACZKA NA SŁODKO ZE ŚLIWKAMI

Pierwsze koty za płoty, udało się. Dziś na obiad mamy kaczkę. Zdjęć jest niewiele, ponieważ nie sądziłam, że uda mi się ją przyrządzić. A jednak :)
Oczyszczoną kaczuszkę zanurzamy na 5 minut we wrzącej wodzie, dzięki czemu mięso nie będzie suche. Kaczkę osuszamy ręcznikiem papierowym, marynujemy i zostawiamy na ok 12 godzin. Marynata: 4 łyżki sosu sojowego, 4 łyżki miodu, 2 ząbki czosnku, sok z jednej pomarańczy i połowy cytryny, łyżeczka oleju sezamowego, 10-15 suszonych śliwek,  można również dodać ok 50 ml wytrawnego sherry lub wina ryżowego. 
Zamarynowaną kaczkę pieczemy 1,5 godziny w 180 °C.  Moją kaczkę piekłam z marchewka i cebulka szalotka. Na koniec pieczenia dodałam łyżeczkę mąki ziemniaczanej, rozrobionej w 1/3 szklaki wody, co zagęściło sos.
E.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz