niedziela, 4 maja 2014

BROWNIE Z MIGDAŁAMI I KAWAŁKAMI BIAŁEJ CZEKOLADY

Nie ma chyba nic bardziej czekoladowego niż takie brownie. Standardowo super proste w przygotowaniu,jedyny minus to kaloryczność ale co tam ;)
Za pieczenie zabrałam się wczoraj około północy. Jak się okazało miałam tylko pół szklanki mąki pszennej, więc dodałam razowej. Gdyby nie tak późna pora na pewno odwiedziłabym sąsiadów. Oprócz tego blacha do brownie wciąż jest w posiadaniu znajomej :) Zatem ciasto upiekłam w keksówce, a z reszty zrobiłam muffiny.

Składniki (blacha 17x27 cm):

  • 2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1 tabliczka białej czekolady
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru 
  • 2-3 łyżki kakao 
  • 150 g masła
  • 3 jajka
  • laska wanilii
  • migdały/ orzechy
W rondelku na małym ogniu roztapiamy masło i gorzką czekoladę, dodajemy wanilię. Zdejmujemy z palnika i dodajemy kakao, dokładnie mieszamy, żeby nie było grudek. Jajka ubijamy z cukrem, łączymy z wystudzoną masą czekoladową, cały czas miksując dodajemy mąkę. Na koniec do wsypujemy kawałki białej czekolady i migdały. Pieczemy ok. 35 minut w temperaturze 180 ° C. Brownie powinno być wilgotne w środku.
Jedną z alternatyw dla białej czekolady może być mleko skondensowane.
Smacznego !
E.







1 komentarz: